0 511 visningar

9 svar

Svampfärgat

siv n.

4 mar 2011 kl. 08:54

I väntan på att plocka svamp så får det bli stickning med svampfärgat garn
siv n

0

Birgitta D

4 mar 2011 kl. 09:11

Måste lära mig att mönstersticka, Vantar går ju fortare än tröjor och det går ju så bra kombinera alla svampfärgade garner

0

Lena M

4 mar 2011 kl. 12:32

Fina vantar Siv, berätta vilka svampar du färgat med.

0

siv n

4 mar 2011 kl. 12:58

Tack Lena M. Det är sammetsfotad plugg=brun,dropptagg=grönt,rödskivig
spindling=rosa(hattar)gult(fötter)
det som ser lila ut är sammetsfotad plugg obetat garn. Mycket svamp och bara 15 min.
siv n

0

Lena M

4 mar 2011 kl. 13:53

Jasså, det blir sådan fin grön av dropptaggsvamp.

Snart är det dags att fylla på förråden av färg- och matsvampar, det har varit en lång väntan.

Bild på min tröja som jag stickade av lysticka och busksvamp.

Svampfärgat

0

siv n

4 mar 2011 kl. 16:50

Oj vilken fin tröja.Ja visst blir det en lång väntan. Här i sundsvall är det gott om snö.så det får bli färgning med det som finns i lager.
siv n

0

Elisabeth jansson

7 mar 2011 kl. 23:33

Oj vilka vackra vantar du gjort siv´n och din tröja Lena den är som ett konstverk.
Jag har stickat mössor i vinter på rundsticka som jag tovar i maskin,färgad med lystickegarn och tofflor som är broderade med lystickegarn.
Jag tycker att resultatet blir fantasiskt fast det är stickat,jag orkar inte tova så stora saker. Mina bollar är populära med,mjuka hårda eller med snöre,katterna älskar dem.
Sålde bra utav dem på ulldagarna i Kil.

Stickat och tovat i maskin,färgat med lysticka.

0

Lena M

8 mar 2011 kl. 08:10

Snyggt Elisabeth, jag skulle kunna tänka mig att försöka göra en mössa om du delar med dig av mönstret :).

0

siv n.

8 mar 2011 kl. 08:28

Jättefint Elisabeth.Jag har inte hittat en enda lysticka så det lilla jag har färgat av har jag fått.Det är roligt att tova i maskin,vantar och dominotofflor har jag tovat och det blev bra.Dina hattar är ju SÅ fina och toflorna,jättesöta.
siv n

0

siv n.

8 mar 2011 kl. 09:00

FÄRDIG…..
siv n

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone