0 321 visningar

8 svar

Om det är till någon

"JAS" Helsingborg

12 mar 2011 kl. 16:03

tröst, så har vi ca +6g här i Helsingborg, både vintergäck och snödroppar blommar, så ha förtröstan våren är på väg:)
Kanske lite foton i morgon.

0

Ingen tröst alls

Irene A

12 mar 2011 kl. 16:40

Jag blir bara avundsjuk, för vi fick 30 nya centimetrar med snö igår. Men solen börjar värma lite i alla fall..

0

Ingen tröst alls

klas jaederfeldt

12 mar 2011 kl. 18:15

i brist på annan svamp så har jag samlat in Rådjursskit som jag skall odla fram coprophila svampar på

0

Stefan hbg

12 mar 2011 kl. 19:32

Har sett en hel del vackra V-formationer med gäss på väg norrut den här veckan så våren verkar vara i antågande. Sitter här och “torrläser” gamla strängar från aug-sept så nu börjar man bli lite svampsugen (abstinens) :)
Ser framemot lite vårfoto JAS.

0

Lena M

12 mar 2011 kl. 19:44

Här i Gästrikland har det varit en vacker dag med blå himmel och sol men fortfarande för mkt. snö.

När jag läser Irenes inlägg så minns jag från förra säsonger vad fort det går dår uppe i norr.
Ena dagen har ni vinter, andra vår och plötsligt exploderar det, allt verkar komma på kort tid.

Jo våren verkar vara på G, tack och lov !

mellansvergie

0

"JAS" Helsingborg

12 mar 2011 kl. 22:54

Jag vet hur ni har det norröver. Jag kom hem från Hudiksvall i natt efter 2 veckors turnerande i Gästrik/Hälsingland, mycket snö och det kom ytterligare nästan en dec. i fredagsmorse.

0

Jan A, Uppsala

13 mar 2011 kl. 06:47

tröst, så kan jag meddela att skaren var helt otrooligt ‘fantanisk’ i morse. Synd att SMF-årsmötet hindrar riktig utflykt!

0

"JAS" Helsingborg

13 mar 2011 kl. 12:24

SMF ??? Inte visste jag att du har marsvin!! ;)

0

BirgittaD

13 mar 2011 kl. 18:12

Jo men visst var det trevligt på årsmötet Jan.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone