Många flyttfåglar är på gång. Lärkan och strandskatan har jag hört sedan vecka 8 då jag hade luftkuddeland i Skåne. Tyvärr så hade vi -g i natt och det blåser en rätt otrevlig nordostan idag men solen skiner och det gör den väl i hela landet men det är bara ett par +g i skuggan.
Som jag skrev, - En ledtråd till de små gröna sakerna finns i någon av de första bilderna:)
Äntligen! Satt precis och konstaterade att om en dryg månad är det dags för premiärkok på första späda nässlorna, det blir soppa med förlorat ägg till påskaftonsmiddagen :) och så ett hembakt bröd till det, och så kanske en liten halvtorr sherry efteråt… Mmmmmmm!
Men hu vad påsken är sen i år!
Ok då! Lite banalt kanske men jag kunde inte låta bli, på tredje bilden ser ni min son och fotbollslaget Råå IF P 9. som han spelar med i, de står på en konstgräsplan och de små gröna kulorna är det GRANULAT som läggs i mattan för att få de konstgjorda stråna att stå upp. När det snöat så plogas planen och granulatet följer med snön och snödrivorna blir gröna. Som jag skrev, vet man så vet man annars är det inte lätt att gissa:)
Här skall jag bjuda på en länk som inte heller har med svamp att göra men lite tänkvärdheter kan man hitta här. http://www.crazypictures.se/
Här har det kommit ner drygt en dm, och snöar fortfarande.
Sent i går kväll var jag på en långpromenad på gärdena i månskenet. Det var så lättgånget på skaren, brast endast på ett ställe och där var snödjupet över knäna.Härliga månskuggor med spöken både här o där.
På skogsvägarma är det omöjligt att ta sig fram fotledes, blankis överallt och nu med ett dm tjockt snötäcke. Uff uff uff.
Nu börjar det snöa lite smått här.
Skaren bar perfekt i går och jag sprang runt bl.a. i trollhandshassellunden och tittade på såväl färsk som gl svamp! Har inte velat gå fram till trollhandshasseln på ett tag; vill inte avslöja den med mina spår, men i går blev det inga såna! Kommer kanske bilder i ny tråd…
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.