Jan A, Uppsala
18 mar 2011 kl. 16:50
I tråden http://svampguiden.com.digitest.biz/forum_visa.asp?inr=194088&fnr=1&sok=uteliggardjur&Start=0&Offset=50&5 visar jag katten Laban och hans kompis, fasanhönan Hanna. Hanna har varit hos oss hela vintern och nu blommar hon upp lite smått!.
Hon har hittat Herman som ersättare för sin f.d. som vi åt upp i höstas sedan han fallit offer för en bil!.. (Han var seg men god!).
Sent i går såg vi Herman ffg och idag tog vi några snöiga bilder genom köksfönstret. Katten Laban hade redan kommit ner från höskullen och ätit upp sin middag.
Hustrun fick med ytterligare en skådis på en bild - snöflingorna förvillar lite, men nog vet ni väl vad det är för kreatur?
Sådana trevliga gäster du har, men vad har S-B fotat, jag ser bara fasaner ?
Här är också d.i.v djur, fåglar,en sparvhök som väntar på att ta någon till middag ( fr. fågelborden )
Nyss låg ett rådjur uppe i skogen men har dragit vidare, så bra jag var rädd för att det var skadat.
Ett gott skratt fick jag åt en ekorren som krupit in i fågelstugan och inte kom ut, fastnade med baken i det trånga fönstret. När jag gick dit för att lyfta på taket så hade den lyckats :)
Och så har det äntligen slutat snöa !
D.i.v djur
ja är det inte blåmes så är det väl talgoxe - de andra liknande mesarna har ju inte så gul färg - men jag tycker den mer liknar blåmes men förmodligen har ni som har bättre syn, eller bättre skärmar sett att det är en talgoxe då...
Tackar, jag tyckte det var en så häftig bild som passar bra till musiken vi spelar med Lärkans orkester så fler i bandet borde få se den. Vi har en fotograf i gänget oxå som brukar hjälpa mig att plåta svamp.
Trevliga djur ekorrar - fast det tycker nog inte fåglarna som huset är avsett för!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.