På fm var diverse fåglar här, bl.a. en bofinkhane, kanske “vår egen”!
Dagens gräsänklingslunch var så god att dagens exkursion bara blev en trädgårdstur!
Vad som sågs ute var en vacker, tömd fröställning av Telekia speciosa som växer om ogräs, sedan jag planterade in den för c 25-30 år sen.
I natt snöade det så det var alldeles vitt igen i morse - men termometern visade 10+ så nu ligger det bara kvar några mindre snöfläckar i skugglägena
chefen på mitt jobb rapporterade snödroppar vid väggen till huset där vi jobbar så det är nog vår på g ändå även här i Örebro
på fågelfronten väldigt lugnt här ännu - visserligen såg jag en del flyttsträck med gäss i helgen och en hel del gäss som betade på åkrarna, men tranor och svanar borde vara på gång - hoppas vädret inbjuder till en tur nedåt fågelmarkerna vid Hjälmaren i helgen.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.