0 1415 visningar

18 svar

Tickboken

klas jaederfeldt

26 mar 2011 kl. 15:12

nu kan du som har tickboken kopera en del text från min hemsida som är kompletteringar på namnsättning och även en del beskrivningar på tickor som blivit funna i Sverige efter bokens tillkomst. http://www.jaederfeldt.com/klas/?OpenItemURL=S000FABBD
boken går inte att få tag i längre men om någon vill läsa den så kan jag bränna en CD, på det sista korrekturet för !00:

0

gunhild i Kåddis

26 mar 2011 kl. 15:53

Tack Klas det är kopierat och sparat.

0

anithau

26 mar 2011 kl. 16:06

Hur gör man det?

0

anita

klas jaederfeldt

26 mar 2011 kl. 16:18

dra muspekaren över texten och måla allt blått,tryck controll C (klipp ur) starta ett Word dok. sått muspekaren i det och tryck controll V (klistra in)

klart

0

anita

anithau

26 mar 2011 kl. 16:19

Tack Klas, du är en pärla!

0

anita

Lena M

26 mar 2011 kl. 18:50

Finns det ingen som har en bok över, jag föredrar att bläddra och läsa. Finns tick CD:n.

0

anita

Tony S

26 mar 2011 kl. 19:55

Tack för det Klas.

0

Tina Nordberg

26 mar 2011 kl. 23:45

Tackar.

0

anithau

27 mar 2011 kl. 08:14

Vad gör jag för fel?
Har följt Klas instruktioner, men när jag har öppnat det i ett Word dok, så är dokumentet för stort.

Hur minskar jag ned det så att all text ryms på sidan?

0

anita

klas jaederfeldt

27 mar 2011 kl. 10:16

ta inte med själva bilden på tickboken så skall det funka, annars mejla mej din adress så skickar jag en pdf-fil

0

Klas

anithau

27 mar 2011 kl. 11:09

Tack igen!
Nu funkade det utmärkt.

0

Kjell Hedberg

31 mar 2011 kl. 11:43

Hej Klas

Jag vill jättegärna köpa ett exemplar på CD då min kunskap om tickor är lika med noll.

Mvh
Kjell

0

Kjell

klas jaederfeldt

31 mar 2011 kl. 15:52

maila mej din adress
klas@jaederfeldt.com

0

TICKBOKEN

E Bååth

4 apr 2011 kl. 19:03

Jag kan ordna det. Vi har tryckt upp några ex till vår vedsvampkurs

0

TICKBOKEN

Håkan Bråkan

4 apr 2011 kl. 19:49

Hej Klas!
Eftersom jag är i begynnelsen vad gäller allt vad svamp heter och då synnerligen tickor. Är mer än intresserad. Kan man få vara med månntro. :-)))
Den tredje är min dubbelhaka som dallrar av extas.

0

håkan

klas jaederfeldt

4 apr 2011 kl. 20:37

förstår inte riktigt vad du menar, vill du köpa en CD så är det bara att sända mej din adress, men gissar att det är trevligare att nappa på Elisbet Bååts bok

0

håkan

Håkan Bråkan

4 apr 2011 kl. 21:38

Hej igen adress kommer. Jag tror vi börjar med din, den andra verkade vara kurslitt.

0

Tack Klas!

Kjell Hedberg

4 apr 2011 kl. 22:08

Nu är Tickboken nerladdad på Macen, Ipaden och N8an.

Mvh
Kjell

0

Tack Klas!

Håkan Bråkan

6 apr 2011 kl. 17:47

Pengarna på banken och boken i datorn.

Tusen tack!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone