0 322 visningar

13 svar

Nu kommer dom!

Gula

5 apr 2011 kl. 14:01

Siktade dom första scharlakansröda vårskålarna idag! :-) Inte så bra bilder -  hade ‘fel’ kamera med mig…

Den första växer under vattnet!

0

Bo E

5 apr 2011 kl. 14:20

så fina

det var nog två år sedan jag såg dem

nu är de på gång så man kanske får se nån igen

0

Lena M

5 apr 2011 kl. 14:48

Kul, jag kollade häromdagen men här har det inte visat sig ännu .Förra våren fanns ju så många så kanske att de uteblir , ja jag får snart veta.

0

Lena M

5 apr 2011 kl. 19:07

Jajamen, 9 ex. såg jag nu på em.:)

0

Gula

5 apr 2011 kl. 19:24

Oj! Va roligt! Nu är det nog vår på riktigt! :-)

0

Lena Strömstad

5 apr 2011 kl. 21:25

Härligt!!!

0

Håkan Bråkan

5 apr 2011 kl. 21:36

på vad kan man hitta dessa skönheter
och kan dom finnas i Uppland?

0

Gula

5 apr 2011 kl. 21:40

Alldeles säkert Håkan! Jag finns mellan Uppsala och Norrtälje. :-)

0

Frida T

6 apr 2011 kl. 09:26

Ja visst är det härligt när vårskålarna börjar dyka upp :)

0

Madde Småland

6 apr 2011 kl. 09:38

Härligt:) Riktigt vackert tecken på vårens ankomst.

0

Håkan Bråkan

6 apr 2011 kl. 14:50

Underbart vore kul om jag kunde dela era glädje med att få ett svar hue och på vad dessa skönheter växer. Tack förresten Gula på första delen av min fråga:-))

0

Bo E

6 apr 2011 kl. 15:36

de växer på murken ved i marken, ser oftast ut som om de växer direkt på jord.
miljön jag sett dem i var igenväxt betesmark och gammal hustomt på lerjord med asp, sälg och björk.

0

Tony S

6 apr 2011 kl. 21:06

Ja, nu är de igång. Såg scharlakansröd vårskål i måndags, sedan svart vårskål både igår och idag. Grankotteskivling lite överallt också.

0

Håkan Bråkan

6 apr 2011 kl. 22:52

Tack Bo E. Får väl ut och leta.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone