“Vad rätt du tänkt” Lena! Måste nog ta paus nu - i väntan på matsvamparna. Och åtskilligt i trdg måste restaureras - om så är möjligt - efter supervinterns små- och storgnagarorgier. Till storgnagarna räknar jag också rådjuren! Nästa vinter blir det ingen restaurang utanför köksfönstret!.;)
Tack för kommentarer, Irene och JAS!
Apropå krösen Irene, så håller jag nog med om att det normala broskkröset och de små gulaktiga hör ihop - men det stora, fransiga vita undrar jag över. Det finns några till, mindre, på samma substrat, så jag får väl göra ett undantag och besöka lunden ännu en endaste gång!..;)
Och JAS! Det finns inga större likheter mellan din kuse och mina “skålar”. Jag har idag tagit några slarviga bilder på den svarta ekpinnen - som är i gott förvar. Men vi får se - jag ska kolla om det går att pilla fram nägot och ta bättre bilder!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.