Hej svampvänner. Mitt förra inlägg var kanske lite för svårt ;-)
Och jag är en obekväm typ, så jag fortsätter med jobbiga och “trista” trädsvampar. Alla på torrbackshassel söder om storvreta. bild 1 är väl ett skinn igen. delfråga hur många med efternamnet skinn finns det i Sverige.
Sen bild 2 möjligen (kan vara olika)3 är några mörkt bruna pluppar har sett dessa i något annat sammanhang på sidan men kan inte hitta de.
Artbestämning trädsvampar
Och här den sista serien för idag. Den första satt på en grov asphögstubbe. Den andra tyckte jag såg rikitg intressant ut en kanske två år gammal satt på en hassel. Formen verkar ändå tydlig på något vis. Hoppas ni kan hjälpa mig med detta. Tack så länge
Artbestämning träsvampar
Hej, Förstod att denna “fossil artade kolplatta” var spännande. Jag är tämligen säker att den satt på en hassel, men jag får nog kolla det en gång till. Jag vill tacka er Alf,Hans-Åke, Tony, Tina och Stephen så länge och hoppas på fler antaganden. ua vad spännande.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.