0 408 visningar

11 svar

Lite troll

anithau

10 apr 2011 kl. 20:02

Mina troll fortsätter och växer.

0

Jan A, Uppsala

10 apr 2011 kl. 20:43

Det var det värstaste!

0

Lena M

11 apr 2011 kl. 06:47

Vilka fina trollhänder, men vad är det vita runtomkring ? :))

0

anithau

11 apr 2011 kl. 07:12

He, He!
Det kan väl aldrig vara snö?

0

Birgitta D

11 apr 2011 kl. 08:19

Fina bilder anitha men har ni så mycket snö kvar? Vi har i alla fall barmark och hittade vårskålar igår.

0

"JAS" Helsingborg

11 apr 2011 kl. 10:17

Grattis och vilka fina händer och de är som finast runt snösmältningstiden eller när det har varit mycket fukt i luften. Här nere hos mig är de torra och trista just nu. Dina verkar stora har du mätt?

Grattis till vårskålarna Birgitta D. så de fanns hemma oxå ;)

0

anithau

11 apr 2011 kl. 12:09

JAS!
Jag har måttat med ögonen,men minst 20 cm för de längsta.

Sedan så har en del trollhänder försvunnit ut i cyberrymden. Hade en trollhand som var så ovanlig, den är borta nu. Synd. ET har kanske varit framme.

0

"JAS" Helsingborg

11 apr 2011 kl. 16:09

Ha, ET är väl här hela tiden eller åtminstone hans avkomma eller om det är hans polare, för jag hittar konstigheter hela tiden:)
20 cm är STORT!
Idag har jag donat i trädgården, påskliljorna blommar för fullt, dill,spenat, bondbönor och sockerärtorna är sådda. Gräs, Pip och potatislöken är avsmakad. Ramslöken är skördeklar men den får vara och den har frösått sig så hundratalets småplantor tittar upp:) Och så har jag varit i skogen och grävt upp tre fläderbuskar och den ena är infekterad med judasöron, nu är de planterade i trädgården, gräset gror som jag sådde för två veckor sedan och i slutet av veckan är det dags att klippa gräsmattan, 12-13g i skuggan och det bränner på skulten:)))))

0

Birgitta D

11 apr 2011 kl. 17:37

Jo idag hittade vi fler vårskålar och platticka med gallbildning men det är väl överspelat anitha.

0

Birgitta D

11 apr 2011 kl. 17:38

Jas Ramslöken är väl inte fridlyst i din trädgård? Då kommer jag och hämtar plantor i september.

0

anithau

11 apr 2011 kl. 18:16

Ja, nog är det skillnad alltid på syd och nord.
Vilken framfart du har på växtligheten, JAS. Imponerande.

Birgitta, ja, jag tror att Struwe har fått det han vill ha betr plattickorna. Han hör nog av sig om det poppar upp något nytt.

0

"JAS" Helsingborg

11 apr 2011 kl. 22:48

Ramslök till hösten inga problem, det ordnar jag:)

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone