0 303 visningar

3 svar

Sjukt mycket Karl-Johan

Stella

3 sep 2006 kl. 20:06

Jag hittar så mycket Karl-Johan (stensopp) att det nästan inte är kul längre… Kan unna mig att bara välja ut de absolut minsta och finaste och rensa i skogen (allt med minsta antydan till mask ryker direkt)

Men nu måste jag fråga er experter om hjälp. Jag kallar alla stensoppar för Karl-johan och har inte brytt mig om att separera dem, men nu har man ju tillfälle att välja de godaste. Vilken ska man plocka för att få den största smakupplevelsen? Smakar de olika?

Jag bor i Roslagen.

0

Stella

3 sep 2006 kl. 21:48

Vill inte tjata men undrar verkligen om det är någon som vet om de olika stensopparna är olika i smaken?

0

Mårten Wall

3 sep 2006 kl. 22:22

Nä, Stella, stensoppar lär smaka lika bra. Själv har jag bara ätit de jag tolkar som Karljohan, men om jag misstagit mig på Finluden stensopp t ex, har det inte påverkat resten negativt.

0

Gunilla

4 sep 2006 kl. 05:49

Tycker nog “Tall-kalle” smakar aningen bättre än övriga, men jag kanske inbillar mig bara för att de är så otroligt vackra!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone