är äntligen klar, har provat den och nässlorna blev torra på ett dygn:) En trevlig liten möbel som kan stå framme hela året runt.
Det är ett hål i botten där fläkten blåser in varm/kall luft och så ett utblås i andra ändan:)
Bra sätt att ta tillvara en gammal möbel, fiffigt. Jag har dock inte plats md en sån, bäst med mobil. Fast den flesta svampen torkar jag ju ändå i garaget så kanske.
I dag blir det soppa på kirskål, nässlor, dans körvet och kanske lite karl Johan pulver och torkad libbsticka för att förhöja skull men bara kanske.
Köpte byrån på loppis för 100:-, färgrann och klar, sedan tog jag bort bottnarna i lådorna och häftade dit insektsnät, täckte under nedersta lådan med de skivor som utgjort botten i lådorna och sågade ett lagom stort hål där för fläkten och sedan sticksågen i skivan där uppe och allt var fixat på en timma :)
Men jag skulle rekommendera att göra detta med en byrå med minst fyra lådor (om man nu vill torka mycket svamp) då tar man inte ut botten i den nedersta utan gör ett hål på sidan och leder in luften i den nedersta lådan så slipper man krångla med en “extra” botten som jag fick göra. Så får man ju den fina spillet i nedre lådan.
Det är mycket goda soppor på gång nu, idag skall jag borra i en björk på kommunal mark, det får man kanske inte men det skiter jag i, jag kan ju hävda att jag har betalat den genom skatten;)
Är insektsnätet av metallnät?
Camilla Plum visar sina torkapparater (b l a byrå + garderob) i TV-programmet “Mad der holder”:
http://www.dr.dk/nu/player/#/camilla-plum-mad-der-holder/7638
Avslöja!! Jag har som väl aldrig påstått att idén var min egen och jag var osäker på var jag hade sett örttorkskåpet tidigare men tack vare Kurt så kom minnet flygande, vist var det Camilla Plum som hade planterat idén i mitt huvud. På frågan om det är metallnät så är svaret nej, mitt är av plast ett sådant som används vid byggen för att stänga ute så att insekter inte kan ta sig in mellan tak och vägg eller liknande utrymmen. Tack för klippet om torkning Kurt, danskarna kan vara rätt kluriga och uppfinningsrika:)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.