0 499 visningar

7 svar

Björnspår eller...??

anithau

23 apr 2011 kl. 15:45

Är det här spår av en björn.
I så fall måste det vara en björnunge, för avtrycket var inte stort.
Det resulterade i att vi avbröt vår exkursion och for från stället.
Läskigt.

0

Lena M

23 apr 2011 kl. 16:48

Spännande skulle jag säga ! Jag vet inte om det är björn hoppas att någon kan avgöra det.
Är det fotavtryck från björunge så kanske att man skall vara aktsam, mamman finns förmodligen i närheten.

0

anithau

23 apr 2011 kl. 16:51

Tack Lena!
Jag har just mailat dig. Då behöver du inte svara.
Vår reaktion blev som din, vi stack iväg.

0

Kjellin

23 apr 2011 kl. 18:56

Ser ut som spår av en järv.

0

anithau

23 apr 2011 kl. 19:25

Tack Kjellin!
Det ser troligt ut.

0

Jan A, Uppsala

23 apr 2011 kl. 21:51

Bild 1 v. bakfot av liten björn - eller troligare, vuxen grävling. Ett mått hade varit bra…

0

BirgittaD

23 apr 2011 kl. 22:53

Hm der närmaste jag varit vild björn är tämligen färsk spillning i dina trakter, men då var vi så många så den björnen höll sig säkert på säkert avstånd.

0

Emil A

23 apr 2011 kl. 23:18

Hua vad läskigt, vad ska man göra om man stöter på en björn egentligen.

Ni har säkert sett videon med den där bärplockaren som stöter på en björn.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone