På en gammal och murken låga, troligen av asp ev ek, växte den här gulvita tickan, som jag inte stött på tidigare, 2m lång ungefär och liksom i nivåer. Den satt väldigt hårt fast och jag fick bända med en kniv för att få loss ett litet stycke. Porerna är mycket små, ungefär 5 st/mm. Skulle det kunna vara veckticka? Eller något annat?
På en annan låga, gammal och grå och svår att se vad det kan ha varit för träd, kanske tall eventuellt ek, växte denna vitaktiga ticka. Halvmeterlång och med några mindre fläckar runt om. Satt hårt fast och här fick jag också bända med kniven för att få loss en bit. Verkade samtidigt litet spröd. Porerna är ungefär 4 st/mm och litet oregelbundna. Ek och tall är de träd som växer runt lågan.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.