Det har kommit några skurar idag och blåser snålt på köpet. Än trevligare blir det snart, dags att besöka min distributör i Reims om 2 veckor, då blir det klackarna i taket och Bouzy Rouge för hela slanten, och så lite jobb så klar ;)
Kanske en ledig dag med tur i skogen nordväst om Bouzy.
igår var jag ute i skogen o letade toppmurklor men jag hittade bara älgspillning o dito efter rådjur o grävling
vid tretiden på eftertmiddan kom det nåt otäckt som jag först trodde var hagel men som visade sig vara snö och snöblanbdat regn
lite blöt blev man men inte värre än att det räckte med skydd under närmsta gran
sen en riktigt solig o fin eftermiddag igen
idag blåsigt o kallt o varken tid eller lust för skogen
risk för nattfrost igen - temperaturen växlar under dagtid mellan 4+ till 11+
brrrrrrrrrrrr
Lite lägre temp är helt ok så här års (bara det gav tusan i att blåsa) och nederbörd oxå men det är det sistnämnda som jag saknar, får hoppas på att nattens prognos slår in bättre än den för dagen i dag, knappt 1 mm i natt och på förmiddagen:(
Koltrastar, kajorna och skatorna slåss för fullt med björktrasten om bomaterial och revir medan rödstjärten försynt ser på:)
Jodå nog har det blivit kallt igen:( Själv hade jag tur att lyckas smita ifrån snöblandad hagel men vinden var kall under min arbetsdag. Det enda riktigt härliga under denna kalla dag var den underbara solnedgång som jag fick se:) Hoppas det är ok att dela med mig av upplevelsen med er?
Här kommer iaf en bild för er som inte fick se solnedgången ikväll:)
Gbg med omnejd, syrenen blommar likaså fläder, kastanjen är på gång att slå ut sina ljus. Ute vid havet har jag skådat ejderungar o hemma svalor men det är ett tag sedan.
Nu är kortbyxor o sandaler framtagna för här är varmt men imorgon har dom lovat regn o det ser jag fram emot så lite av allt pollen lägger sig :)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.