0 299 visningar

15 svar

Sköna maj ???

Lena M

2 maj 2011 kl. 12:11

Gullvivor, sädesärla, blåst och hagelskurar och 6 + i Gästrikland.
Är det lika illa i övriga landet ?

0

Lilla My

2 maj 2011 kl. 12:55

Ja, i Östergötland blev det plötsligt kallt igen, riktigt ruggigt på nätterna. Bakslag känns det som, när man var så glad över gröna buskar och träd…

0

Birgitta D

2 maj 2011 kl. 12:56

11.53 började det snöa i Tranås

0

Kjellin

2 maj 2011 kl. 13:19

Det har kommit några skurar idag och blåser snålt på köpet. Än trevligare blir det snart, dags att besöka min distributör i Reims om 2 veckor, då blir det klackarna i taket och Bouzy Rouge för hela slanten, och så lite jobb så klar ;)
Kanske en ledig dag med tur i skogen nordväst om Bouzy.

0

Bo E

2 maj 2011 kl. 14:14

igår var jag ute i skogen o letade toppmurklor men jag hittade bara älgspillning o dito efter rådjur o grävling

vid tretiden på eftertmiddan kom det nåt otäckt som jag först trodde var hagel men som visade sig vara snö och snöblanbdat regn

lite blöt blev man men inte värre än att det räckte med skydd under närmsta gran

sen en riktigt solig o fin eftermiddag igen

idag blåsigt o kallt o varken tid eller lust för skogen

risk för nattfrost igen - temperaturen växlar under dagtid mellan 4+ till 11+

brrrrrrrrrrrr

0

"JAS" Helsingborg

2 maj 2011 kl. 15:26

Lite lägre temp är helt ok så här års (bara det gav tusan i att blåsa) och nederbörd oxå men det är det sistnämnda som jag saknar, får hoppas på att nattens prognos slår in bättre än den för dagen i dag, knappt 1 mm i natt och på förmiddagen:(
Koltrastar, kajorna och skatorna slåss för fullt med björktrasten om bomaterial och revir medan rödstjärten försynt ser på:)

0

Madde Småland

3 maj 2011 kl. 00:14

Jodå nog har det blivit kallt igen:( Själv hade jag tur att lyckas smita ifrån snöblandad hagel men vinden var kall under min arbetsdag. Det enda riktigt härliga under denna kalla dag var den underbara solnedgång som jag fick se:) Hoppas det är ok att dela med mig av upplevelsen med er?
Här kommer iaf en bild för er som inte fick se solnedgången ikväll:)

0

Helena A

3 maj 2011 kl. 06:57

Här i Sörmland snöar det ordentligt just nu.
Blääää!!!!!!!!

0

Jan A, Uppsala

3 maj 2011 kl. 08:30

Var glada - också ni - för den lilla fukt som behagar falla i öknen!

0

Bo E

3 maj 2011 kl. 12:44

vackra färger på Lenas solnedgångsbild - och här faller oxå lite snöblandad fukt från blygrå himmel.
Är man inomhus ser det nästan ut som en sommardag med risk för åska men utomhus blåser det ruggigt kallt - fy…

0

Grethe F

3 maj 2011 kl. 16:30

Vilken solnedgång så vackert ,här är det myckett kallt i dag med

0

Boman

3 maj 2011 kl. 18:27

Snöfall,varvat med snöblandat regn eller bara regn. Iskall vind, blä...
Bidde inget av trädgårdsarbetet idag. Inte av skogssvängen heller.

0

Pär

9 maj 2011 kl. 16:14

mycket vacker bild på solnedgången madde….

0

Madde Småland

10 maj 2011 kl. 09:49

Tack för berömmet på min bild:)
Nu HAR iaf “sköna maj” kommit hem till oss. Fåglarna kvittrar, solen skiner, vinden är numera lagom sval på dagen och just nu i skuggan är det 20,2 grader:D

0

Bo E

10 maj 2011 kl. 11:25

18+ i skuggan tidigt på morgonen - slut på frostnätterna - äntligen!

bara regn som saknas - inte ett moln i sikte

men visst är det härligt med sol

0

Totte Gbg

10 maj 2011 kl. 19:08

Gbg med omnejd, syrenen blommar likaså fläder, kastanjen är på gång att slå ut sina ljus. Ute vid havet har jag skådat ejderungar o hemma svalor men det är ett tag sedan.

Nu är kortbyxor o sandaler framtagna för här är varmt men imorgon har dom lovat regn o det ser jag fram emot så lite av allt pollen lägger sig :)

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone