här kom det ungefär en tio minuters skur i går kväll vid 22-tiden
väntade på ordentliga åskväder under natten men det verkar inte ha kommit ned så mycket mer
hörde idag att det även kommit kortare skurar senare på natten strax utanför stan
idag soligt, varmt o snustorrt
skönt väder - men inte bra för växtligheten
På em. klarnade det upp och temp. steg till 14 grader, så det blev en liten sväng. Såg många glitterbläcksvampar på och runt en murken stubbe och en geggig vit klump som kanske är ( skall bli ) sotägg ?
Nyss kom några stänk och åskan mullrar lite avlägset, kommer mera regn skickar jag det vidare över landet .
glitterblåcksvamp och ?
Aldrig tidigare har jag behövt vattna i trädgården före midsommar,men idag såg jag att flera av perennerna slokade i mitt stenparti och smultrona som sått sig själva i stenmuren där hade vissa torkat ut!
Fram med vattenslangen,och tänk det slår aldrig fel då kom äntligen regnet ikväll en mindre skur men alltid något!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.