0 254 visningar

13 svar

Äntligen

Lena M

12 maj 2011 kl. 10:11

kom regnet och med det förhoppningar om att svamparna skall våga sig upp.
Det började strax före 7 med ett rejält åskväder och sedan strilade det ner, mera önskas. :))

0

Lilla My

12 maj 2011 kl. 10:50

Gruvligt avundsjuk, här är det soligt och knappt 2 mm regn väntas under dagen.

0

Bo E

12 maj 2011 kl. 12:33

här kom det ungefär en tio minuters skur i går kväll vid 22-tiden

väntade på ordentliga åskväder under natten men det verkar inte ha kommit ned så mycket mer

hörde idag att det även kommit kortare skurar senare på natten strax utanför stan

idag soligt, varmt o snustorrt

skönt väder - men inte bra för växtligheten

0

Helena A

12 maj 2011 kl. 13:14

Sen natt/tidig morgon rejält åskväder över Hälleforsnäs Sörmland.
Men regnet det höll sej tyvärr borta, fortfarande lika knaster torrt

0

Jan A, Uppsala

12 maj 2011 kl. 15:16

Inget oväder, inte en droppe än så länge. +23.9 strålande sol.

0

"JAS" Helsingborg

12 maj 2011 kl. 17:12

Tittar man på TV så har ju hela landet utom Skåne fått regn! Och Jan du skulle ju får masssssor enligt prognosen!!! Jag fick i alla fall 2 mm i går och 1,5 idag, Tjohoo nu växer svampen ;)

0

Jan A, Uppsala

12 maj 2011 kl. 17:48

Möjligt JAS, att det regnar på din TV, men på oss skiner fortfarande solen!

0

"JAS" Helsingborg

12 maj 2011 kl. 19:11

Jäkla skit. Men då verkligheten inte överenstämmer med teorin är det teorin som gäller har jag hört, så det regnar hos dig:)

0

Lena M

12 maj 2011 kl. 20:38

På em. klarnade det upp och temp. steg till 14 grader, så det blev en liten sväng. Såg många glitterbläcksvampar på och runt en murken stubbe och en geggig vit klump som kanske är ( skall bli ) sotägg ?
Nyss kom några stänk och åskan mullrar lite avlägset, kommer mera regn skickar jag det vidare över landet .

glitterblåcksvamp och ?

0

regn!

Elisabeth jansson

12 maj 2011 kl. 20:56

Aldrig tidigare har jag behövt vattna i trädgården före midsommar,men idag såg jag att flera av perennerna slokade i mitt stenparti och smultrona som sått sig själva i stenmuren där hade vissa torkat ut!
Fram med vattenslangen,och tänk det slår aldrig fel då kom äntligen regnet ikväll en mindre skur men alltid något!

0

"JAS" Helsingborg

12 maj 2011 kl. 22:54

Nej, Lena, knappast Sotägg utan någon annan myx, tippar på stifftsvamp.
Kul att det blev något i alla fall, jag skall ut en sväng i morgon på slemsvampsjakt, får se vad det kan bli av det.

0

Jan A, Uppsala

12 maj 2011 kl. 23:09

kom det några droppar så att vägen var lite fuktig i några minuter…
Tror inte att ngn enda (droppe) kom igenom gräset.

0

gunhild i Kåddis

13 maj 2011 kl. 08:46

För en vecka sen fick vi 10 mm och i går kväll kom det några riktiga skurar 5 mm, men det behövs mer. Tänker mig ut på jakt efter rariteter i dag.

0

Lilla My

13 maj 2011 kl. 09:28

Vi fick nog ett par mm tillslut sent igår kväll. I helgen ska jag skutta en liten regndans, så vi får mer…

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone