Jag blir frustrerad när jag inte hinner åka ut och leta myxomyceter (slemsvampar)nu när förhållandena här i Skåne är optimala med varmt väder och en hel del regn. Som tur är så hittar de små krypen hem till mig i stället. Denna, någon av trollsmören (Fuligo) hittade jag i trädgården i förgår på gräsklipp som jag lagt runt några nyplanterade småplantor :)
Nja det är kanske lite tidigt att säga något om småplantorna, det är chilli, paprika, phyllis, v-gurka och tomater så det är klart så småningom så blir det något att äta men dock inte platorna ;) När det gäller de små “röda” i jiffyn så är jag mer tveksam om matvärdet:)
Så klart att den blir kollad, skall först kolla med Sven-Åke H.har lite annat till honom oxå. Han har kollat den lilla skålen i tråden http://svampguiden.com/forum_visa.asp?inr=197501&fnr=1&sok=&Start=50&Offset=50&19 men gått bet på den så den blir inte kollad igen fören i höst då den danska expertisen skall kolla upp den. Kan vara något ovanligt och det är det säkert när inte Sven-Åke fixar den:)Du kanske har något förslag Hans v E?
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.