Hej!
Ska åka till calella lite norr om barcelona på onsdag morgon o funderar lite på om det finns några svampmarker där omkring? om det gör det vad kan jag bäst leta efter? Resan kommer mest gå i maten, drycken, och solens tecken men nån liten avstickare vill jag göra. Nån som vet?
Glad midsommar på er alla!
Hej Thomas,
Har det regnat ett par dagar finns det alltid svamp året runt faktiskt, vi brukar ta en stickare i februari till Berguedà, svart tryffel finns där bla annat. Det finns ganska bra ställen i utkanten av Barcelona, uppe i bergen run Sol i Aire och Can Cerda, där kan man hitta kantareller har jag hört. Jag har hittat ganska mycket sten sopp på hösten och en mindre variant av Stolt Fjällskivling brukar vi plocka på våren och en gigantisk variant på höstarna.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.