Plockade svamp i går. (Helt ofattbart, en perfekt Karl-Johan var tionde meter, vi var ute i 5 timmar, ni kan gissa, jag har nog aldrig blivit blasé på Karl-Johan tidigare…)
Nåja, för första gången så TROR jag att jag sett Bollmörsskivling. Hatt och fot stämde på utseendebeskrivning jag läst. Vad jag inte vet är om Bollmörsskivlingen växer i stora mängder tillsammans? Detta var nämligen så. De växte också så att flera svampar kom upp på samma ställe (ur samma fot???). Det kanske inte alls stämmer på Bolmörssikvlingen…? Tyvärr hade jag ej kameran med mig. Hittar ingen beskrivning av Bolmörtsskivlingen på denna sajt?
Hittade en liten lustig Karl-Johan lik (fast med kraftigt gul undersida) sopp också som jag plåtade hemma, ska ta med bilden i morrn för hjälp vad det kan ha varit för sopp.
Den finns i databasen:
http://svampguiden.com/art/visa/Entoloma_sinuatum
Ser ut att kunna växa rätt tätt oxå!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.