Jag har nu läst mig till att alla kremlor som är milda i smaken är ätliga, men hur vet man huruvida de har något matvärde? Om de tex förblir smaklösa efter tillagning så är de ju ganska meningslösa att plocka, eller är de flesta milda kremlor goda och värda att tillaga?
Dessutom. Vad gör man med kremlor om man vill förvara dem på bästa sätt? Ska de torkas eller kokas in som soppar?
Det finns säkert flera sätt men jag brukar lägga dem i torr panna och låta dem förvällas i ssitt eget vatten. Om det inte är så att de är extremt torra, då jag kan »hjälpa till« med lite vatten i pannan.
Jag tycker att alla fina milda kremlor är mkt goda som blandsvamp och okey som ensam svamp i en rätt.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.