Uppsala Svampklubbs preliminära höstprogram finns nu på hemsidan: http://www.uppsala-svampklubb.net
Får vi bara regn, så visar sig nog en och annan svamp…
Visst är det så Anitha och Lena. Och visst kunde övningen ligga tidigare på året, men vi måste välja en dag utan viktiga OL-tävlingar; med lediga “lärare”, ledig lokal etc. Och vi har redan kört arret i kanske 15 år. Svampklubben har dock bara varit med några få. Och det måste också finnas svamp!
Många deltagare torde vara rätt så bra på att hitta hem nu - eftersom de kunnat vara med nästan varje år.
Och för den som vill lära sig orienteringens grunder - utan svamp - anordnas nybörjarkurser av många OL-klubbar. Kontakta en lokal sådan!
Vilket trevlöigt program Jan. Önskar jag bodde närmare men LKP är inte dåliga heller. Egentligen skulle man som pensionär kunna åka runt och plocka smultronen ur kakan. tyvärr räcker inte tiden till ens då.
Jag ska själv “leda” en kurs i svampfärgning av garn men i Tranås slöjdföreningens regi. Känns som en utmaning men intresset var stort. Jag blev ombedd vara med i föreningen pga svampkunskap. De vill också gärna göra papper av tickor så det har jag också lovat hjälpa till med. Hoppas få tillbaka kunskap i tvåltovning mm.
Lycka till med försöken, Karin! Jag ska påminna dig.
Torsdagar är nog rätt vanliga för möten, träffar o.d., i vårt fall delvis beroende på att det är/var den möjliga/lämpligaste dagen för några exk.ledare.
Ska framföra ditt förslag - men rörigare med olika veckodagar…
Men du måste hjälpa till med regndansandet så det blir ngt att betitta!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.