0 319 visningar

9 svar

Äntligen regn!!

Elisabeth Jansson

15 jul 2011 kl. 17:53

Hej!

Nu har äntligen det efterlängtade regnet kommit,först 10mm fint duggregn och sedan 7mm ihållande regn som när man duschar sparsamt,gissa om jag är glad!
Det är ju den s.k. fruntimmersveckan till veckan och då regnar det alltid det ska bli mer regn till veckan.

Hur är läget där du bor?

Det verkar vara som med blåbären att det är väldigt lokala skillnader.
Jag var i Lidköping för en vecka sedan och där fanns det mycket blåbär och regnade gjorde det också.
Aldrig har jag plockat smultron,blåbär och kantareller på samma plats i en skog,det lär visst ha varit gammal sjöbotten för längesedan,tjänligt var det så det förslog.

0

greger

15 jul 2011 kl. 20:14

Hej!
Torrt, regn runtom.
Nästa vecka har de lovat decimetervis med regn här i trakterna.
Hjortronen bör dock vara perfekt mogna i helgen dock.
Fick ihop en burk förra helgen.

0

Elisabeth Jansson

15 jul 2011 kl. 21:21

Var bor du Greger?

0

"JAS" Helsingborg

15 jul 2011 kl. 21:34

Här i Skåne regnar det hela tiden, i HBG området har det kommit ca 60mm den senaste veckan och så var det förra veckan oxå, synd att man inte har tid att springa i skogarna:)

0

Jan A, Uppsala

15 jul 2011 kl. 21:56

Drygt 1½ mm ihållande regn idag!

0

Roland Svensson

15 jul 2011 kl. 23:28

Göteborgsområdet fick ca 25 mm regn igår och idag mycket skurar på olika håll. Välkommet.

0

marina Jansson

15 jul 2011 kl. 23:59

Hos mig i Kareby har det kommit ca 35-40 mm de senaste dagarna.
Fast mina kantareller på tomten har växt ganska bra i torkan, för jag har vattnat dem…

0

Elisabeth Jansson

16 jul 2011 kl. 12:31

Här slutade det med 20mm regn och platsen är Gullspång Södra Råda

0

Tina Nordberg, Kolsva

16 jul 2011 kl. 16:41

Väldigt vad det kommer ojämt, här har vi fått 4mm senaste veckan.

0

"JAS" Helsingborg

17 jul 2011 kl. 19:08

Ytterligare 10mm i dag. Inget bra för min verksamhet men bra för svampen:)

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone