Hej!
Nu finns äntligen ett informationshäfte om våra farligaste giftsvampar på 24 olika språk. De finns att ladda hem som PDF-er på följande länk:
http://www.giftinformation.se/servicemeny/in-english/mushroom-brochure/
Hjälp gärna till att sprida budskapet vidare så de når fram till behövande.
Mycket proffsig broschyr,det var verkligen på tiden.
Nu gäller det att sprida den till alla som behöver den!
Bra att ha och dela ut på en svamputställning i en storstad.
Här på landsbygden,är det inte lika stor omsättning på invandrare som plockar svamp utan att veta vad det är de plockar!
Nu ska jag sprida den till mina utländska vänner!
...faktiskt, för jag ser varje sommar människor med utländsk bakgrund som plockar vilt utan att ha koll. Har även fått hjälpa ett par från Balkan som faktiskt kom fram och frågade mig om ett par sorter, varav en Röd Flugsvamp. Det kostar inte staten mer än pappret och färgen att dela ut den där broschyren till nyanlända, så det finns ingen anledning för dem att låta bli.
Verkligen på tiden att det kommer ut på så många språk. Får hoppas att det också når fram till de som behöver det som mest. Ngn som vet om den här informationen har skickats ut till turistbyråer? Kan vara bra ifall det finns även där.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.