0 366 visningar

10 svar

Vem vet?

Jörgen Södra Åby

18 jul 2011 kl. 19:14

Såg denna på senaste underbara kantarellturen (skåne), och måste säga att den var fantastiskt vacker, med vad är det för sort?
Vacker, men ser giftig ut!

0

Alf Pallin

18 jul 2011 kl. 20:12

Jag tror det blir en fjällsopp

0

Lena M

18 jul 2011 kl. 20:13

Ingen aning, skall bli spännade att höra vad du hittat, den ser verkligen speciell ut.

0

Kapten Hammock

18 jul 2011 kl. 20:17

Jag håller med Alf, fjällsopp.
Den skulle jag vilja se nån gång.

0

Lena M

18 jul 2011 kl. 20:17

Förmodligen har du rätt Alf, men tittar jag på en bild i boken så visas en ljus svamp men mörka fjäll, är det ett äldre ex. då ?

0

Jörgen Södra Åby

18 jul 2011 kl. 20:39

Har vandrat i dessa skogar i 15 år, men aldrig träffat på denna krabaten. Plockade inte den eftersom jag tycker att de som vet vad det är, och vill plocka den ska göra det, men som sagt spännande var det!

0

Jörgen Södra Åby

18 jul 2011 kl. 20:41

Men håller med Alf & Hammock, liknar fjällsopp!

0

Tony S

19 jul 2011 kl. 00:31

Håller med om tidigare förslag, det är fjällsopp.

0

Jörgen Södra Åby

25 jul 2011 kl. 15:51

Tack alla som vet, men en sak till, är den ätlig, kanske god, och är den vanlig 2 mil från södraste sverige?
Jörgen

0

Edward Kapusta

20 aug 2012 kl. 14:47

Jag hittade en likadan i Bokskogen öster om Malmö 13 aug nära en av mina cykelslingor ganska nära Skabersjö parkering. Anses inte vara någon matsvamp.

0

Brittis

20 aug 2012 kl. 15:37

Hej,
När jag gick på söderåsen såg jag en hel del av dem..

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone