i det nordjyske vælter det upp med karl johan svamper i år igen. men några veckor tidigare æn i fjol. fick plockat 7-8 kg fina exemplar på någon timma i dag. plus tegelrød asperørhat kantareller och blek taggsvamp. allt i allt ca 12 kg.
den danske svampe!
Nog måste du kunna ta emot en komplimang, det jag berömmer dig för är att du är duktig, inget annat.
Vad har du för rätt att anklaga och döma vad som är en engångssignatur eller inte? Det är nog inte din sak att avgöra. Låt folk ha sin åsikt här, så länge den inte är stötande!
det verkar vara høgsæsong før engångsignaturer hær. tydligen har dessa fått bra med regn och værme i sommar…...ss
och du finske knive, man ær inte duktig om man finner mange svamper. man har tur med de vædermæssiga færutsættningarna och er heldig over at ha funnit rætt skov. att skriva duktig ær mycket nedlåtande, det vet du lika så mycket som du vet att din engångssignatur tillfør nada hær.
før øvrigt gav 2 dagar i skoven i forrige uger drygt 20 kg rensat. svamp på bordet og i frysen samt i torkad form plus 3500 dkr solgt. men jag ær inte duktig jær er heldig ! men måske er du engångsignatur en duktig idiot…...
Egentligen är det här inlägget rätt meningslöst, eftersom flera av forumdeltagarna försökt tidigare.. men jag ska ändå göra ett försök att förklara för dej vad ditt problem är…
Du har ett grisigt tonfall här på forumet,, är det inte kommentarer om att andra inlägg är felaktiga (som min mindre bra analys av ett foto häromdan,, (där du skrev att jag troligen aldrig sett en falsk kantarell) eller där du kommenterade OlaH (med att han var någon sorts byråkrat som gjorde livet surt för andra)...så far du ut och broderar upp dej själv som en grandios varelse som är lååångt mer överlägsen i svampplockande än andra..
sånt där retar upp lite…
Det är troligen skälet till att andra gör sig lite lustiga över ditt sätt att debattera här på forumet..
Du inser ju inte att den “finske kniven” endast skojade lite med dej när du framhävde dej själv lite skrytsamt med ditt första inlägg om Karl-Johan,, eftersom du inte kan undvara oss i ditt sista inlägg att du tjänat hela otroliga 3500 dkr på ditt plockande…
Du har själv figurerat här på forumet genom åren under ett antal signaturer, där du skrivit mer eller mindre genomtänkta inlägg där du ofta dragit på dej forumdeltagarnas vrede..
och så lär det fortsätta för dej, eftersom du har en sällsynt brist på förståelse och ödmjukhet..
Om du nu tar dej tid att läsa igenom detta inlägg och analyserar innehållet noga och tar till dej budskapet, alltså skärper till dej… så ska du se att personer på forumet slutar driva med dej..
Tyvärr tror jag väl att din kommentar av detta försök att förklara för dej din position här endast kommer replikeras med något nytt idiot-inlägg från dej,,, överraska mej..!
jonnie, jag kritiserar ibland andras hållning till saker kring svamp. sjælv blir jag då kritiserad før min person. typisk svensk jantelag…..
du skulle før øvrigt veta vilken mæstare jagær i køket på at tillaga de svampar jag plockar. men den ynnersten vill jag inte ge er ær på forumet. ni verkar ju alla komma från gnællbæltet…...ss
vad jag kan minnas ar jag skiftat signatur 3 gånger ær sedan 2001…du jonnie kan kanske berætta før alla andra ær vilka alla andra signaturer jag haft hær…..ss
Per Dunhoff alias den “danske svampe”. Varför skriver du inte på svenska? Alla vet vem du är, du har ju egen facebook med bild och allt. Du är en i högsta grad offentlig person med allt vad det innebär. Att du har ett taskigt liv framgår tydligt men låt inte vanligt folk tvingas dela det med dig!
karl johan !
jag ar ett perfekt liv, men det ar tydligen inte du !!! at jeg skriver på danska be
ror på at jeg bor i danmark sedan 20 år. men att kalla det før at jeg skriver på danska ær nog årets overdrift, i hvert fald vis jeg skal lytte på min danska kone…..
kul att du gillar min facebook bild. desværre var tomatplanterna ved væggen på vort nybyggede hus ikke så store då bilden togs men nu er de ca 1,70 høga, skal de vara 2,70 før att man skall ha ett bra liv…..??...ss
och du karl johan, din patetiske engångssignatur. mitt namn har varit kænt hær i flera år. det ar jag inga problem med. men sjælv saknar du tydligen all form av ryggrad som gømmer dig bakom engångssignaturer.
det ær kræk og amøbor som dig som førpestar detta forum !
den finske kniven !
och var finns du, inte ens på facebook !! tydligen skæms du otroligt øver dig sjælv och ditt liv i trailerparken eftersom du gømmer dig under nyskapade signaturer det mesta av tiden hær utan att tillføra forumet något !!!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.