0 345 visningar

5 svar

:)

"JAS" Helsingborg

29 jul 2011 kl. 19:57

Nu så puttrar det i stekpannan :)

0

Thomas i Södertälje

29 jul 2011 kl. 20:30

Vackert! Grattis o smaklig måltid.

0

Trollehatt

29 jul 2011 kl. 20:53

Oh vad härligt!
Var med om en liknande upplevelse häromdagen. Har nu 5 l förvälld svamp som jag vill konservera men hittar inga burkar här i stan. Vill inte konservera i 0,5 l burkar då jag tycker de är för stora. Har ÖB kvar att besöka imorgon. Vad tycker du jag ska göra när jag har burkar. Ska jag värma på de förvällda igen så de är varma innan jag fyller burkarna och kokar enligt ditt recept?

0

"JAS" Helsingborg

29 jul 2011 kl. 22:21

Nej men du kanske behöver koka upp lite “saltvatten” för när svampen har stått ett tag så brukar de dra åt sig lite av vätskan så man kan behöva slå på lite extra “saltvatten” i sista burken sa att vätskan täcker ordentligt.(eller lite i varje).
Jag brukar alltid köpa burkarna på Ö&B de brukar vara betydligt billigare där,och större utbud, de har förövrigt en annan typ av burkar oxå utan ring som oxå funkar bra ( Quattro Stagioni av märket Bormioli)MEN köp inte de kantiga de sluter inte tätt, bara släta runda. Lycka till:)

0

Trollehatt

29 jul 2011 kl. 22:51

Tusen tack, de jag gjorde häromdagen var från de märke du nämner. Ska bli spännande o smaka, tror mer på detta än att frysa :)

0

"JAS" Helsingborg

29 jul 2011 kl. 23:22

Konservera = som färska, frysta bläää :)

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone