0 14707 visningar

12 svar

Kilopris

Daniel

30 jul 2011 kl. 22:30

ag blev idag ombedd att plocka lite kantareller åt en butik som min vän äger. Antagligen rör det sig inte om många kilo. Hur som helst undrade vad som man ska ta betalt? Hur gör ni?

0

anithau

31 jul 2011 kl. 07:34

Tips: ICA KVantum i Umeå säljer för 289 kr/kilo Så du kan väl lägga dig lite lägre, för de lägger ju på sitt inköpspris.

0

Jan A, Uppsala

31 jul 2011 kl. 07:56

I går sålde MAXI i Stenhagen, U-a de finaste och färskaste kantareller jag nånsin sett i en butik. Priset: 199 kr/kg

0

OlaH

31 jul 2011 kl. 22:30

Jan - du råkade inte se ursprunget eller leverantörsuppgift på lådan?
Det ska finnas en etikett med de uppgifterna.

0

den danske svampe

31 jul 2011 kl. 23:58

olaH ær tydligen en byråkrat från livsmedelsverket somn med alla medel vill stoppa privatplockade fina svenska kantareller i butik før att øppna vægen før øst statskantareller som fraktats runt i europa i dagar men som ær ursprungsmærkta ! att du bara orkar olah. ær i danmark sæljerjag før 300dkr kg till restauranger, men så finns der ju ikke så mange kantareller i danmark som i sverige…....ss

0

Jonnie

1 aug 2011 kl. 01:21

Ola H är en solid egen företagare i Kil med en väl ansedd firma som omsätter en hel del pengar och ger arbetstillfällen åt flera personer.
Värmlands skogsförråd tror jag firman heter.

Dessutom har han berikat det här forumet med både kunskap och inressanta inlägg vilket är mer än man kan säga om dej,, din lille danske tomte!

0

Jan A, Uppsala

1 aug 2011 kl. 07:10

Ola! “Det tänkte jag inte på”, men de var svenska, “ny"plockade och otrooligt snygga. Ska kolla nästa gång om de kommer från dig - och ha en kamera med!

0

Birgitta D

1 aug 2011 kl. 08:01

På torgt i Tranås såldes det nyplockade, kantareller för 179 kr kilot. Priset till plockaren 85 kr kilot.

0

OlaH

1 aug 2011 kl. 09:05

Tack Jonnie å Jan, jag bugar!

Jonnie, ta inte för hårt på den lille dansken. Han gör ju vad han kan med det förstånd han har. :-)

Jan å Jonnie - här är det en daglig strid med grossister som gärna vill ha kvalitet men helst till priset för grismat. Menar bara att jag är tacksam för allt stöd jag kan få från er. :-)

0

Jan A, Uppsala

8 aug 2011 kl. 20:57

Jag måste berätta att de otrooooligt snygga kantarellerna på MAXI i Uppsala faktiskt kommer just från Ola H - bra jobbat!
Hoppas att regnet i går och nu på onsdag/torsdag ska ge oss lika fina!

0

Angela P

5 sep 2012 kl. 09:43

konsum i Tyresö säljer för 299 kr/kilo Så du kan väl lägga dig lite lägre, för de lägger ju på sitt inköpspris.

0

Kilopris på nyplockade kantareller? 28/6

Ari Gösab

27 jun 2019 kl. 23:53

Plockade en halv kasse igår o lika mycket
Idag,de växer fort nu efter regnet. Finns en massa små kantareller som är på g oxå. Plockar i blandskog (hassel,björk, och ek) runt stjärnhov i Sörmland

0

JanAUppsala

28 jun 2019 kl. 18:15

En del av de senaste filmstjärnorna tyx vara bleka - men det blir de faktiskt inte sämre av, tvärtom!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone