0 217 visningar

3 svar

Till Krikorev

Affe

4 sep 2006 kl. 20:16

Irriterande är det när inläggen man läst rätt vad det är inte längre är i en annan färg. Blir väldigt förvirrande och jobbigt att sitta och titta igenom allt en gång till.
Har ställt min webläsare på 3 dagar men det hjälper inte, kan bara gå ett par timmar så har det hänt igen. Hoppas du förstår hur jag menar Micke.

Upplägget med Verifierat svampkunnig person
tycker jag var en mycket god idé.

Har hänt mycket här den senaste tiden och det är kul precis som att det har varit så mycket besökare.

0

svampnoob

4 sep 2006 kl. 21:57

Jag har också märkt det här med att browsern helt plötsligt inte kommer ihåg vilka inlägg jag läst, efter ett par timmar som du säger (Firefox i mitt fall). Jag tycker dock inte att det är hela världen.

Jag tycker också att siten verkligen är kanon, och det är kul att det är så mycket aktivt skrivande, och kunnigt folk som verkar ha stort tålamod med oss som inte kan så mycket! :)

Ett par idéer:

Kanske man skulle dela upp forumet i två eller fler delar? Ett t ex för identifieringshjälps-trådar som ju brukar vara väldigt aktiva en kort tid, och ett annat för “prat” som ju kan tänkas pågå i veckor, men som förmodligen faller i glömska nu eftersom de trådarna hamnar flera sidor bort väldigt snabbt. (Kanske är det ovanligt mycket prat just nu när säsongen har börjat på allvar - jag vet inte eftersom jag just själv hittat hit)

En annan idé vore att man förutom att se namnet på den som startat en tråd, även kan se namnet på den som senast skrev i den, och när? Att kunna se när ett inlägg skrevs rent generellt (även klockslag, innan man klickat på dem) skulle också vara användbart om man råkar ut för problemet ovan med “glömsk browser”

Som sagt, bara ett par idéer som slagit mig när jag varit här några dagar nu!

(Jag såg också att namnen på uppskickade bilder nu nu är ett löpnummer istället - verkligen snabbt jobbat!)

Tack igen för en väldigt fin resurs!

0

Michael Krikorev

4 sep 2006 kl. 22:55

Hej! Tack för tips.

Jag förstår precis vad du menar med länkfärgen Affe, jag har testat lite olika varianter senaste tiden därav förvirringen. Såsom det är tänkt nu så ändras länkfärgen tillbaka till “oläst” så snart ett nytt svar på ett inlägg har inkommit. Dvs, inlägget hamnar överst i sorteringsordningen + att länkfärgen ändras tillbaka till “oläst” som indikerar att du inte har läst det senast inkomna svaret.

När man sedan bläddrar till sid 2 och framåt så spricker konceptet eftersom länkarna innehåller sidnummer. Jag kan tyvärr inte göra nåt åt det just nu, kommer snart ha fullt upp med svampaktiviteter, men jag ska definitivt ha det i åtanke inför framtida uppdateringar.

Svampnoob:
Jag har sparat också dina tips i “önskemål-filen” inför framtiden men som sagt, lär nog inte bli än på ett tag. Jag jobbar på allt eftersom jag får tid över…

Ska passa på att nämna också till alla er som vill stödja arbetet med hemsidan har jag nu lagt ut mitt postgironummer (eller PlusGiro som det numera heter) som står öppet för frivilliga bidrag. Läs mer på sidan information:
http://svampguiden.com/information.asp

0

svampnoob

5 sep 2006 kl. 13:39

Michael,

Låter fint. Ska absolut sätta in en slant, en sån här tjänst är värdefull. Köpte förresten boken “Nybörjarsvampar” på nätet (Adlibris) och hoppas att åtminstone en del kommer sidan till godo :)

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone