Tror du måste åka ännu lite längre västerut. När du börjar komma till fjällbjörkskogen borde det finnas. Där har förhoppningsvis kommit lite mer nederbörd än här. Här är det fnöske torrt!
Berätta gärna om du hittar nåt. Ska över till Norge om ett par veckor. Hade tänkt stanna någonstans efter vägen å prova lyckan.
Tack för svar Lill!
Har hört nåt om att det kan finnas där, får gå mot fjälltoppen.
Brukar plocka i Klimpfjäll så jag vet ju hur lokalen ska se ut :)
Jag bor också i Skellefteå, har du hittat några kantareller i år? Jag har bara varit ute en gång o då fick jag ihop till middagen. Torrt tyvärr, hoppas det kommer mer regn framöver, på nätterna om inte annat ;)
Jag rapporterar om jag hittar några kantareller sen, vi åker i mitten av augusti.
Har endast hittat några få stycken här. Där det brukar finnas massor finns det ingen tillstymmelse till kantareller.
Åker över den 11/8, men blir nog bara ett kort stopp då. Åker hem igen den 15. kommer ev. att tälta en natt eller två någonstans mellan Gränsen och ballastviken. Har aldrig plockat där förut så det ska bli spännande.
Har det bara kommit lite nederbörd så ska man väl om inte annat hitta andra svampar. Här finns det ju inte nåt.
Lycka till!!
Fick tyvärr inte tid att leta så mycket. Stannade endast till ett par gånger på tur västeröver. Fick lite brottom på väg hem så det blev inget då.
Hittade inga kantareller, men jag vet inte om jag var i rätt terräng. Får försöka igen en annan gång.
Hur har det gått för dej då? Gjorde du några fynd?
Var ut här i dag och fick ihop en halv korg, men det var inte alls lika mycket som det brukar vara. Hittade ganska många knoppar. Får hoppas vi får en lång höst så kanske de hinner växa till.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.