0 2195 visningar

7 svar

Kantareller i Jäckvik??

Ulla

2 aug 2011 kl. 13:25

Är det någon som vet om det finns kantareller i Jäckvik/Arjeplog?
Ska dit o fiska men tänkte även plocka svamp.

0

Lill, Skellefteå

2 aug 2011 kl. 13:34

Tror du måste åka ännu lite längre västerut. När du börjar komma till fjällbjörkskogen borde det finnas. Där har förhoppningsvis kommit lite mer nederbörd än här. Här är det fnöske torrt!
Berätta gärna om du hittar nåt. Ska över till Norge om ett par veckor. Hade tänkt stanna någonstans efter vägen å prova lyckan.

0

Ulla

2 aug 2011 kl. 20:15

Tack för svar Lill!
Har hört nåt om att det kan finnas där, får gå mot fjälltoppen.
Brukar plocka i Klimpfjäll så jag vet ju hur lokalen ska se ut :)
Jag bor också i Skellefteå, har du hittat några kantareller i år? Jag har bara varit ute en gång o då fick jag ihop till middagen. Torrt tyvärr, hoppas det kommer mer regn framöver, på nätterna om inte annat ;)
Jag rapporterar om jag hittar några kantareller sen, vi åker i mitten av augusti.

0

Lill, Skellefteå

2 aug 2011 kl. 20:29

Har endast hittat några få stycken här. Där det brukar finnas massor finns det ingen tillstymmelse till kantareller.
Åker över den 11/8, men blir nog bara ett kort stopp då. Åker hem igen den 15. kommer ev. att tälta en natt eller två någonstans mellan Gränsen och ballastviken. Har aldrig plockat där förut så det ska bli spännande.
Har det bara kommit lite nederbörd så ska man väl om inte annat hitta andra svampar. Här finns det ju inte nåt.
Lycka till!!

0

Ulla

3 aug 2011 kl. 10:55

Ok, då åker ni innan vi, vi åker 13 o blir borta en vecka så jag har tid på mig att leta :)
Hoppas du hittar nåt!
Önskar dig ocksä lycka till så får vi rapportera här sen.

/Ulla

0

Lill, skellefteå

ulla skellefteå

16 aug 2011 kl. 12:42

Hur gick det? Hittade du nån svamp?
Här verkar det inte finnas när man ser på naturen, få se om jag får med mig gubben västeröver innan vi åker hem igen :)

0

Lill, skellefteå

Lill, Skellefteå

16 aug 2011 kl. 17:34

Fick tyvärr inte tid att leta så mycket. Stannade endast till ett par gånger på tur västeröver. Fick lite brottom på väg hem så det blev inget då.
Hittade inga kantareller, men jag vet inte om jag var i rätt terräng. Får försöka igen en annan gång.
Hur har det gått för dej då? Gjorde du några fynd?
Var ut här i dag och fick ihop en halv korg, men det var inte alls lika mycket som det brukar vara. Hittade ganska många knoppar. Får hoppas vi får en lång höst så kanske de hinner växa till.

0

Lill, skellefteå

ulla Skellefteå

18 aug 2011 kl. 13:41

Ok, nej jag har heller inte haft tid att ge mig ut att leta kantareller, det finns massor av riskor o soppar men dom plockar jag inte.
Får vänta tills jag kommer hem o plocka då istället.
Vi koncentrerar oss på fiske här :)

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone