Var nedåt Åtvidabergshållet (söder om Linköping, Östergötland) och såg också mycket röda bär! Börjar bli dags o skörda, tycker dock det är tråkigt att plocka men har en lite burk med mig på svampturerna. Ibland kan man ju inte låta bli att stanna när man ser stora röda bär som är så underbart till raggmunken :)
Vad roligt att du sett samma sak, Trollehatt, då är jag inte ute och seglar ang. den tidiga lingonsäsongen. Kan också tänka mig att bären mognar senare i Gregers Dalarna, men då blir det kanske tidiga lingon där också i år? Jag har alltid förknippat lingonen med september…
Får planera in en lingonexpedition till nästa helg. Hoppas nu bara att de inte torkar bort innan jag hinner ut med hinken, det behövs regn i massor åt Norrköpingshållet till.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.