Äntligen kommer det regn hit till västerbotten så man får kanske plocka svamp i år.
Det har varit kruttort i skogen och dom få kantareller man hittat torra som fnöske iallafall här runt skellefteå kanske inlandet har fått nå regn men det vet jag inte
...borde ju hända grejer om det får regna några dar…
jo man får hoppas det börjar ploppa upp lite svamp nu…
jo kantarellerna va synd jag var ut för mer än en vecka sen och då var det ganska mycket tog bara några dom som var lite större lämnade allt smått men dom torkade bort tråkigt….blek taggsvamp har jag hittat några fina av..och KJ borde ju komma efter regnet
Är det nån som hittar nå svamp runt skellefteå har ju regnat några dagar nu var och tittade till där kantarellerna torkat bort för en vecka sen börjar komma nya men små än.
var även och kollade in om det kommit nå soppar men jag hittade inga karl johan och dom strävsopparna och sandsopparna jag hittade var bara jätte exemplar och inga fräscha.
har rödgula kommit hit läste att dom kommit till gällivare ska man leta i myrmark eller på samma ställen som jag brukar hitta trattisar…...Borde ju bli bra snart nu när det regnat och så ska det komma lite sol till helgen
Va härligt att se…vilka fina trumpeter dom blev jag inte lite avundsjuk på alldrig hittat rödgula men svarta hittade jag ifjol men dom har inte kommit där jag är än…Vad hittar du dom i för skog??? kantareller är jag inte orolig för dom kommer där jag plockar måste bara låta dom växa lite till.. får nog söka mig till ställen som är lite fuktigare..där jag plockar kantareller är i södersluttning men man kanske ska kolla norrsluttning eller är det nån ide? Är ganska nyfrälst när det gäller svamp men jag lär mig…Ja mer regn måste komma ...
Oftast hittar jag trumpeterna vid riktigt sura marker.
Kantareller hittar jag lite här o där, vid skogsbilvägar, på södersluttning o även bakland, dvs norrsluttningar.
Visst är det kul med svamp :) Jag plockar bara kantareller, trattisar och trumpetsvamp, nöjer mig med det.
Lycka till i svampskogen :)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.