0 276 visningar

6 svar

KJ tillgång Västra Götaland?

Totte Gbg

8 aug 2011 kl. 15:43

Hej,
jag har varit ute i skogarna o kikat efter KJ men med dåligt resultat. Har kanske hittat 3st.

Har dom inte kommit igång än här i vårt län eller är bara inte ett KJ år?

Områden som jag rör mig i är Landvetter, Hyssna, Horred, runt Lygnern. Jag bor själv i Gbg.

Finns det någon annan som rör sig i dessa områden men med annat resultat? Står inte mycket under rapporter heller om KJ fynd.

0

Kapten Hammock

8 aug 2011 kl. 19:00

Åtta mil norrut (runt Thn/Vbg) är det också magert. Någon enstaka ibland.

0

Kerstin, Lindome

8 aug 2011 kl. 19:20

Lugn och fin! Ingen panik! Dom är på gång.
Har hittat ett begränsat antal nyfödda längs vägkant i Horred, vilket borde ge samma resultat i skog om en vecka - tio dagar.
(Fast….jag kan ha fel. Har hänt förr).
(1987 tror jag att det var).
-:)

0

Totte Gbg

8 aug 2011 kl. 20:53

Oj jahaa e det så det ligger till :)
Då ska jag ta mig en tur åt det hållet innan måndag då jag börjar jobba igen o kolla läget.
Tackar för informationen!

0

Kerstin, Lindome

9 aug 2011 kl. 17:15

Glöm det jag skrev här ovan!
Har idag inventerat alla mina tidigaste KJ-ställen och inte sett det minsta spår av varesig nyfödda eller äldre.
(Ungefär halva Marks Kommun :-))
Vi får nog vänta ett tag till är jag rädd.

0

Totte Gbg

9 aug 2011 kl. 21:50

Ok vilken tur jag inte åkte iväg till skogs idag då ;) Blev havet istället…

Då väntar vi lite till o hoppas på det bästa framöver :)

Men tack för informationen den är mycket värd när man som jag bara får åka ca 3 mil för att komma ut ur stan till nån skog om ens det räcker i mil???

0

Totte Gbg

27 aug 2011 kl. 12:33

Ok nu vet vi mer om tillgången i tråden KJ inventering.
Jag är mer än nöjd redan :)

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone