Hittade första Blomkålssvampen i Östergötland idag, visserligen pytteliten men dock…! Och enstaka Karl-Johan, annars mest kantareller och Rimskivlingar i markerna, samt kremlor förstås. Är det någon som sett Stolt Fjällskivling nånstans? Hittade inget på mina lokaler, fast de brukar komma nu mot mitten av augusti.
Hm, låter som jag kan ha missat Fjällskivlingen i år då, för ni har ju hittat den mycket tidigare än jag nånsin anat :(
Brukar gå ut några dagar in i augusti varje år till ett “bombsäkert” ställe, där den “alltid” finns. Jaja, man kan inte få full pott varje år… och jag har torkad, så en ska inte gnälle.
Vad gäller stolt fjällskivling så har den i år bara rapporterats en gång av min kompis som har den på sin tomt
har varit o hälsat på honom några gånger och sökt i terrängen med nån kilometers radie omkring hans boställe men det finns ingen svamp att tala om - ett fåtal kantarellknoppar - men turligt nog så kommer det upp stolt fjällskivling i skogskanten av deras trädgård regelbundet några gånger per säsong
jag har några andra ställen oxå där de brukar visa sig men i år ännu inget fynd här
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.