0 259 visningar

4 svar

På en stubbe...

Kapten Hammock

11 aug 2011 kl. 14:24

Någon som vet vad de här små pajsarna tänker bli när de växt till sig? Eller är de redan i målbrottet?

Stubbsvamp

0

Tina Nordberg

11 aug 2011 kl. 14:38

Kan du skicka ljudband så man får lyssna på dem?;)
Rara är de.

0

Tony S

11 aug 2011 kl. 14:48

Ser ut att vara medelålders stubbrostnavling, Xeromphalia campanella.

0

Kapten Hammock

11 aug 2011 kl. 14:55

Svampars röstresurser är en aning överskattade. Har försökt locka fram både svart och rödgul trumpetsvamp mha sonens vuvuzela, men möts oftast av kompakt tystnad. Ibland svarar en gransångare eller större hackspett, men de ska ju bara ha på näbben…
Stubbrostnavling säger du, Tony. Och de blir alltså inte mycket större än så här? Ny bekantskap (så vitt jag minns). Tackar för tipset, och jag fortsätter hålla koll på deras utveckling.

0

Bo E

11 aug 2011 kl. 15:14

intressant

jag hade för någopn månad sedan en fråga uppe på forumet angående stubbrostnavling och nu kan man på denna bild se exempel på vad jag menade

svampen ca nr 5-6 fr v. har den lilla utväxt jag frågade om

är detta stubbrostnavling så stämmer det alltså med min iakttagelse att de kan se ut så

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone