Tycker den grå i serie 4 påminner om citronslemskivling (Gomphidius glutinosus ) Var den slemmig? Hade den en hinna under hatten? Du plockade möjligtvis inte upp den så du såg foten?
Många gånger behövs mkt mer information än bara en bild för att kunna identifiera svampen så läs tipsen i tråden “Tänkvärt vid svampplock”. Höjer upp den tråden så du lättare hittar den :)
Lycka till!
nä det var inte citronslemskivling den vet jag hur den ser ut…Jo håller med dig till fullt att det krävs mer än en bild för att identifiera en svamp och så är det ännu svårare bara med en bild…har just kommit på att det är riktigt kul att fota svampar så jag tog bilder på typ alla jag såg för att kunna lära mig och få fina bilder men är ny både på fotning och svampplockning….men kul är det både fota och plocka svamp men jag plockar bara dom jag är 100 på...tack för tipset ska läsa den… mvh
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.