Hej, jag är hyfsat nyinflyttad till linköping och är på jakt efter kantareller. Då jag enbart är van vid det småländska skogarna vet jag ej var jag ska börja leta. Bor vid tinnerö eklandskap, är det någon som har vänligheten att dela med sig av ett tips? Det är ju trots allt ett svampår i år så någonstans borde det väl finnas!
Visst finns dom! Var själv ute för ca en vecka sedan (2 kvällar) och fyllde kvoten med Karl-Johan. Kvoten är 1 kasse förvälld i frysen, sedan säker maken stopp, det måste finnas plats för fler sorter, och helst blandsvamp! Jag var då ute vid Tinnerö.... Kolla länkarna här på sidan till Linköpings svampklubb, dom har mycket matnyttigt, och inte minst svampletarturer i trakten, och det är ju gyllene tillfälle att hitta nya platser. Lycka till!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.