Hittade en hel skog med stinkande svamp… Måste vara riskor eftersom de blöder vit saft och de luktar först mandeldoft som senare övergår till rester av en kräftskiva… :P Är det mandelriskor? Kan jag äta dom och hur förvarar jag dom? Brukar frysa in min svamp utom svartatrumper och trattar som jag torkar på ett mygg-fönster.. Tacksam för snabba svar eftersom det luktar fisk i köket :D
Jag tyckte att de var ganska kladdiga att rensa.. Men jag har vant mig vid lukten och börjar faktiskt gilla den :) Vet ju att jag gillar skaldjur, så jag tänkte göra en soppa med räkor och dill, eftersom det är det vi har hemma idag.
Ska man skölja av dom innan man färsk fryser dom? Halkade ju på en våt gran så hela hinken flög ut, det är därför de har lite extra blåmärken och barr…
Återkommer när jag smakat ;)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.