Kolla bilderna i den här tråden: http://svampguiden.com.digitest.biz/forum_visa_old.asp?inr=149520&fnr=1&sok=Jan
Ser dina ut ungefär så på skivor och fot, så kan det vara guldkremlor.
Tyvärr så hände det något med bilden på guldkremlansundersida när jag skulle minska den,så finns inte kvar,men jag tyckte den skimrade i gulguld på fot o undersida,o påminner om bilden på länken om guldkremla,men hittar inte någon bild på gulrödkremla.
Skickar med en suddig bild på undersidan av kantkremlan,o vad är det annars för kremla?
Inga-Lill
Jag är lite dålig på villken jord det är här i mina trakter,vet att mandelriska o svart trumpetsvamp kräver kalkhaltig jord,o det finns det inga här,men mycket olika kremlor kantareller o soppar.Jag får försöka hitta bild på gulrödkremla o jämföra.
Den sista som jag sedan tänkte kanske är tegelkremla grånar inte som sägs att den ska göra.Kanske då är en storkremla med blek färg.
Inga-Lill
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.