0 501 visningar

15 svar

Tallhedarna

Irene A

19 aug 2011 kl. 13:34

i Nordmaling bjuder just nu på rikligt med tallkalle (och örsopp för dem som så önskar).

Kan man äta lakritsmusseron (bild 2)? Nja, den luktade gott i varje fall. Men tallkalle är gott - och proteinrikt..

0

anithau

19 aug 2011 kl. 14:00

Nordmaling och Hörnefors ska då
“alltid” vara värst.

Skämt åsido, skönt att det börjar komma igång. Runt om i Umåetrakten är det segare.

Vilka underbara bilder och hund.

0

Lena M

19 aug 2011 kl. 14:29

Kommer ! :)
Vacker vovve.

0

Lill, Skellefteå

19 aug 2011 kl. 17:18

Låter bra! Åker till Trehörningsjö i morgon. Kanske finns lite svamp där då.

0

gunhild Nordås

19 aug 2011 kl. 18:46

Välkommen till trakten Lill. Jag bor bara ett par mil därifrån. Stannar du länge? Jag ska till Lycksele i morgon, hemma igen till kvällen.

0

Lill, Skellefteå

19 aug 2011 kl. 19:20

Ska på en träff som Svampkonsulenterna har i Kärrsjö strax innanför Trhörningsjö.
Blir bara från lördag till söndag. Åker väl hem någongång efter lunch på söndag.

0

Birgitta D

20 aug 2011 kl. 09:09

Hoppas det finns några tallkallar i jokkmokk om en vecka. I Tranås inte något än.

0

Irene A

20 aug 2011 kl. 10:54

Det ser ut att ha regnat en hel del i Jokkmokkstrakten den 17-18 aug, så det verkar lovande. Annars blir det väl insamling av tickor och skinn däruppe..

0

gunhild Nordås

20 aug 2011 kl. 21:42

häromkring är fortfarande knastertorra, jag har gått en promenad i e.m. och såg bara pepparriskor och en del spindlingar, några sandsoppar men inte en enda karljohan.

0

NadaL, Umeå

20 aug 2011 kl. 22:27

Tallhedarna kring Umeå bjuder på tallkalle, rimspindling, talsopp, smörsopp, sandsopp, inte så rikligt men ändå fylldes svamptorken i två omgångar igår.:)
Jättefin vovve du har Irene!

Goliatmusseron när den är som bäst!

0

Gina

20 aug 2011 kl. 22:33

Åhhh vilken fin hund! Svampen bryr jag mig dock inte så mycket om i just det här inlägget ;-).

0

BaWa

20 aug 2011 kl. 22:39

Irländsk Setter är bland det finaste man kan skåda på fjället när den jagar. Efter mattes insatser gäller det nu bara för mig att få den att sluta leta svamp och äta blåbär, åkerbär och hallon :-D

0

Helena

20 aug 2011 kl. 23:19

När jag klickade upp bilden såg jag först bara en del av den (en bit av pälsen).
Hm… är lakritsmusseronen så där hårig?
Fick mig ett gott skratt när hela bilden kom fram och det var en hund hahahaha

0

Vilken sorts hund är det?

Elisabeth Jansson

21 aug 2011 kl. 00:03

Är det en Irländsk setter?
Jag trodde att det var en “jakt” Golden retriver så som de såg ut innan de började avla på de vita.

0

Elisabeth Jansson

22 aug 2011 kl. 00:55

Puffar upp den här tråden!
Måste få reda på hundrasen,en unghund är det i alla fall.

0

Irene A

22 aug 2011 kl. 07:38

Mia är en irländsk setter, knappt 4 månader. Hon är ganska korthårig än så länge, så det kan vara svårt att känna igen rasen.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone