Hejsan alla trevliga skogsfilurer!
Jag älskar att ströva omkring i skogen och plocka svamp. Jag känner mig dock osäker på vilka som går att käka och skulle vilja lära mig mer. Min sambo vågar bara äta mina kantareller något som känns tråkigt. Finns det någon vänlig själ som kan tänka sig att bjuda med oss på en mentorsrunda i skogen? Vi kan åka upp till 10 mil från Trollhättan för att möta upp. Mvh Martin och Ida mail bolets2@yahoo.com
jag måste slå ett slag för svampguiden it self, jag har efter några år flitigt in-kikande och frågande fått nog med kött på benen… börja med något enkelt i nybörjarväg som soppar och gå vidare…bara att börja fota och slänga upp här. speciellt vintertid är det kav lugnt här, så får man inte svar på frågor nu kan man alltid vänta lite tills svamphysterin lagt sig:)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.