0 650 visningar

25 svar

Svampplockningskompis?

Lina i Göteborg

22 aug 2011 kl. 15:42

Hej!

Jag är egentligen en nybörjare när det gäller svampplockning, men tycker ju att det är så otroligt kul att ge sig ut i skogarna och leta läckerheter.

Jag undrar helt enkelt om där finns någon i Göteborgstrakten som skulle vilja ha lite svampletarsällskap? Ingen i min bekantskapskrets är direkt intresserad av svampplockning utan det blir mest påtvingat (från min sida) då jag behöver skjuts ut i skogarna.

Jag vet inte om detta är rätt forum att ta upp ett sånt här ärende till, men jag vet inte vart annars jag skall höra av mig.

Låter detta intressant får ni gärna höra av er via denna tråd så tar vi kontaktuppgifter senare :)

0

Tina Nordberg

22 aug 2011 kl. 16:23

Det är inte alls fel forum.
Hoppas någon hör av sig.

0

Sörlänning

22 aug 2011 kl. 17:02

Hej!
Har du kollat de svampklubbar som finns i Göteborgsområdet?

0

Lina i Göteborg

22 aug 2011 kl. 17:30

Jag har sökt och kollat lite på vad som finns, men det är inte riktigt vad jag är ute efter.

0

Lina i Göteborg

24 aug 2011 kl. 19:59

Finns här ingen i göteborgstrakten som ska ut och plocka svamp fredag, lördag och/eller söndag?

0

Linus Ängelholm

24 aug 2011 kl. 20:04

Hade jag oxå varit i behov av =) Är på en oxå ny på detta med att plocka svamp! Så finns här någon i NV skåne som vill dela med sig av sina kunskaper och låta mig följa med på en tur?

0

Mikael_Goteborg

24 aug 2011 kl. 21:33

Jag är också nybörjare i göteborg. Har anmälr mig till svampkurs (studiefrämjandet) börjar nu på söndag.

0

Lina i Göteborg

24 aug 2011 kl. 22:07

Det låter riktigt roligt! Gick in för att se på deras hemsida och läsa mer om kursen, men kunde inte hitta den.

Vart i stan hålls den?