Hej.
Jag och min sambo har båda plockat svamp sedan vi va små. Alltid har vi plockat soppar men nu har någonting irriterande hänt vid tre tillfällen (på fem år) och det är att smörstekningen eller stuvningen blir förstörd för att nån sopp har gjort det beskt. (I vårt förhållande har vi kanske stekt sopp kanske runt femtio ggr bara för att dra till med nåt.)
Vilken jäkel har vi råkat fått med oss i korgen dessa gånger?
Jättejättetacksam för svar!
Ja, det måste väl va den då. Vi plockar ju bara de med brun eller orange hatt. Jag ser ju att det inte är en calle. Jag måste då börja lära mig att artbestämma nu då för det var inget mina föräldrar lärde mig. “Sopp som sopp men plocka inte de gula de är inte goda och den oranga heter apelsinsopp” lät det. Inte fan finns det väl nån som heter så?
Tack för era snabba svar. Hoppas jag inte får en besk stuvning i munnen igen!!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.