Var på mitt rödgultrumpetsvampställe idag och tittade OCH hittade! Plockade raskt en påse med 2 kg och hade inte ens kommt dit de egentligen växer. De har spridit sig över ett jätteområde sista 2-3 åren och det är kusligt mycket där. Jag som aldrig hittar stora mängder av nån svamp känner mig plötsligt som Joakim von Anka.
Vad roligt!
Jag blir så avundsjuk, hittar sällan större partier god svamp själv och är en fegis som mest håller mig till kantareller och trattisar :)
Häromdagen hittade jag till min stora lycka både kantareller, rödgul trumpetsvamp, trattkantareller och svart trumpetsvamp, den sistnämnda för första gången någonsin! Dock inte några mängder, lagom till kvälls-gott :)
Grattis till nyfynden! Man blir så tacksam när det dyker upp nåt man letat efter. Jag plockar så gärna kantareller men hittar aldrig mer än till husbehov. Skulle så hjärtinnerligt gärna finna ett bra svarttrumpet ställe - och blomkålssvamp kunde gärna få komma i vägen för mig nån gång då och då.. :-)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.