0 511 visningar

12 svar

Svampkärra?

gunhild Nordås

27 aug 2011 kl. 07:34

Det är tungt för en pensionär att bära på svamp (kallar och goliat). Har ngn nån ide om en lätt kärra med hjul att använda på tallhedarna? Jag hittade häromdan ett renhorn som jag använde som ok, men det la hundarna beslag på när jag kom hem.

0

Irene A

27 aug 2011 kl. 10:11

Skryyyt :-)

Har du funderat på klövjeväskor till hundarna..?

0

Irene A

27 aug 2011 kl. 10:52

Det ska vara en lätt vagn med cykelhjul då. Prisvärd och vettig för ändamålet verkar den här vara:
http://www.jula.se/cykelkarra-326036

0

buffy

27 aug 2011 kl. 11:10

Jag försökte klövja svamp med min förra hund, men det satte hon stopp för gm att resolut rulla sig på marken så fort jag lade svamp i väskorna. 

0

Irene A

27 aug 2011 kl. 11:45

Biltema har en lättare vagn (7 kg), men den låga dragstången gör den inte så behändig att dra för hand.
http://www.biltema.se/sv/Fritid/Cykel/Cyklar-och-vagnar/Vagn/Lastvagn/

0

Totte Gbg

27 aug 2011 kl. 12:11

Tyvärr har jag inga förslag men jag har en fråga.
Finns det möjligen chans att kunna köpa lite torkad goliat av dig?

0

Totte

gunhild Nordås

27 aug 2011 kl. 15:03

Det går jättebra att få tag på torkad goliat, vi kan väl höras lilte längre fram på hösten. Du hittar mitt mail på rapporter.

0

Per

27 aug 2011 kl. 17:11

Kanske inte skulle plocka mer än du orkar bära. Om du är 40-talist förstår jag att du inte kan lämna något.

0

Gula

27 aug 2011 kl. 17:57

En Dramaten med ordentliga hjul är ju perfekt!

0

Kerstin, Lindome

27 aug 2011 kl. 18:24

En Dramaten med cykelhjul, eller liknande, skulle jag föreslå, men hann inte.
Vad är det nu här för “påhopp” av Per ???
Skulle det vara unikt för 40-talister att inte kunna gå förbi en Karl-Johan eller Goliat ?

0

Totte Gbg

27 aug 2011 kl. 23:39

Ok då hör jag av mig framöver gunhild ::)

0

gunhild Nordås

28 aug 2011 kl. 07:43

Per du har nog rätt i bäggedera, fast i år har jag gått förbi massor av tallkallar. Jag grovrensar också i skogen, det börjar bli lite mycket på min maskgrop (kompost).
I går ratade jag också en hel del fina riddarmusseroner.Det här med kärran var en tanke jag fick och nu verkar det inte så dumt, men den borde vara ihopfällbar så jag kunde ta med den i bilen.
Tack alla för synpunkter och tips.

0

Madde Småland

28 aug 2011 kl. 08:24

Kanska dum tanke men skulle det inte kunna vara möjligt att använda stommen till en gammal barnvagn/sulky och köpa in en passande korg att sätta fast? Då kan du plocka bort korgen vid bilen och fälla ihop vagnen så den tar mindre utrymme.
Om du känner ngn som har en vagn/sulky kan du kolla ifall det skulle vara möjligt iaf:)

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone