0 302 visningar

2 svar

Bra år för vit slidskivling?

Madde Småland

27 aug 2011 kl. 12:25

Nu har det dykt upp vit slidskivling igen här hemma på flera ställen. Kollade på artportalen men med mitt fynd finns bara 3 registreringar för i år. Är det ett bra år för vit slidskivling eller bara ett bra år här? Ett av ställena, en slidskivling, växer 1,5m från husväggen och där har jag aldrig sett till ngn sådan svamp tidigare..
Ngn som vet hur det ligger till? Verkar iaf som att de trivs riktigt bra här hemma.

Tack på förhand:)

0

Michael Krikor

27 aug 2011 kl. 14:00

Hej!
Jag är på norra Gotland just nu och fann över 100 fruktkroppar av vit slidskivling på en stor gräsmatta mitt i Lärbro, spridd över 30 x 30 meter. Mitt första fynd så det var kul.

0

Madde Småland

27 aug 2011 kl. 14:53

Tack Michael och grattis! Måste varit imponerande att se! Då är det ett bra år för dom i år:)

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone