0 252 visningar

6 svar

Härliga Höst!

Totte Gbg

27 aug 2011 kl. 12:48

Vad jag tycker om hösten! Måste bara få säga detta! Naturen har mycket att erbjuda denna tid.

Har fiskat mycket makrill i år och även rökt makrill själv, det blev mumsigt :)

Har skördat bra med svamp redan o fantastiskt att få ha hittat mandelriska o svarttrumpetsvamp som jag letat efter sedan 2002.

Fortsätt njut av hösten svampvänner :D

Röker makrill, äter makrill i klämma med rödlök o gräddfil, Kj :)

0

gunhild Nordås

27 aug 2011 kl. 15:05

Totte om du har plockat sillkremla så prova den stuvad till dina fiskar. Jättegott!

0

Inga-Lill

27 aug 2011 kl. 17:03

Härliga bilder.

0

Kerstin, Lindome

27 aug 2011 kl. 17:54

Underbart….
Kan det bli mer västkust´s ???
(Nytt ord…)
Tänk vad privilegierade..
(vansinnigt svårt ord..)
...vi egentligen är med vår möjlighet att röra oss nästan var vi vill.
Visserligen inte så unikt som staten gärna vill påskina, men vi har en av världens vackraste natur och renaste.
Så passa på innan snön börjar falla igen.

0

Grethe F

27 aug 2011 kl. 18:00

Det är unikt jag är Dansk och min syster berätter för mig hur dom blir slängt ut ur skogen ,jag har själv åkt på en skogsväg med bilen som vi gör här, då kom skogsförvalteren efter mig och sa att det fick jag inte.Jag kommer alldrig att flytta hem igen

0

Lena Strömstad

27 aug 2011 kl. 19:44

Visst är Sverige fantastiskt! Sände en tacksam tanke häromdagen till alla skogsägare som röjer försiktigt i sina skogar och låter oss njuta av många sorters svamp.
Sen är det klart att vi har det bäst här på Västkusten, vi har ju inte bara makrill, snart börjar vi fiska hummer också :-)

0

Eleonora

27 aug 2011 kl. 21:23

Underbart!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone