0 335 visningar

14 svar

Snyggingar!

Elsy i Skellefteå

29 aug 2011 kl. 14:38

Nu står Tallkalle som spön i backen i våra skogar!
Till detta kan läggas att han är både så snygg och god!

0

anithau

29 aug 2011 kl. 14:43

Jadu, Elsy i Skellefteå!
Det var en bild som heter duga.

Härligt.

0

Mickeleh

29 aug 2011 kl. 14:43

helt friska????? iså fall grattis,har förlorat kriget mot ohyran 5 år på raken nu -) men nästa är ,,,kanske
Jättegrattis

0

Elsy i Skellefteå

29 aug 2011 kl. 14:53

Både hela rena och friska!

0

Lena M

29 aug 2011 kl. 19:52

Det är bara att gratulera, så roligt det måste vara.

0

Lena Strömstad

29 aug 2011 kl. 20:00

Jag vill ha era skogar här :-). Grattis!

0

Bo Reyer

29 aug 2011 kl. 20:12

Jag blir så AAAAvuuundsjuk!!!

0

Kerstin, Lindome

29 aug 2011 kl. 20:19

Lider normalt inte av samma sjukdom som Bo Reyer, (vilket han säkert inte heller gör), men i det här fallet är jag beredd att göra ett undantag.
Blir utan tvekan avundsjuk, men gratulerar ändå.

0

Elsy i Skellefteå

29 aug 2011 kl. 20:37

Tack för alla grattisar, det är jättekul!

0

anithau

29 aug 2011 kl. 22:32

När får vi komma?

0

Hultet

29 aug 2011 kl. 23:32

Har för första gången i mitt liv varit ute på svampplockning, i drygt en vecka…KALASROLIGT! Det går inte sluta för det finns mkt tallkalle som helst, även KJ, men tallkallen är bättre i skick.
Vet inte vart du varit Elsy men jag håller till norr om Skeå :-)

0

Anne

30 aug 2011 kl. 00:06

Visst är det härligt och vara/bo i Västerbotten och plocka svamp i år?
Även här kring Ånäset finns massor. Ni är hjärtligt välkomna och plocka även här. Jag orkar inte ta rätt på allt. ;) Vet att jag inte är helt ensam i dessa sokgar men i år finns det så det räcker åt många fler.

0

Elsy i Skellefteå

30 aug 2011 kl. 10:08

Ja visst är det häftigt, svårt att sluta plocka och jag tycker att var jag än går så står han där Tallkalle!
Undrar just hur länge säsongen pågår bör kanske fråga Irene? Hon är säker och bra snabba raka svar!
I dag blir det trattar/rödgul trumpetsvamp! Solen är på sitt bästa humör!

0

Niklas, Falun

30 aug 2011 kl. 12:51

Jag drömde om detta i natt! Vart jag än gick hittade jag såhär fina Tallkallar (är det samma som KJ?) och för övrigt så var ALLA andra svampar jag hittade lika runda och fina också.

Det är nog dags för en svamprunda ikväll.. :)

0

Elsy i Skellefteå

30 aug 2011 kl. 23:20

Rödbrun stensopp är den vi kallar Tallkalle eftersom den växer vid tall och är en bror till karl-Johan kan man kanske säga och personligen tycker jag att Tallkalle har högre kvalitét mindre angripen än KJ!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone