Stinker den inte är det ingen stinksvamp när den har passerat häxägg-stadiet. Även om man är förkyld och flugorna har käkat i sig all gleban så känner man ändå en stark stank.
Detta är något annat, vad vet jag inte, men svampen (om det är en svamp) verkar svårt deformerad.
Oh, det måste vara stinksvamp! Har själv haft flera “ägg” i min odlingslott men aldrig sett utvecklad “fallos” innan allt är borta. Har precis dissekerat ett ägg för att ta reda på vad dessa “gelébollar” egentligen är. Nu fick jag också förklaringen till den olidliga stanken jag hade förra hösten. Trodde alla mina växter ruttnat pga den regniga sommaren men nu fattar jag att det är dessa bollar som “exploderat”. Hua!
http://en.wikipedia.org/wiki/Phallus_impudicus
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.