Självklart ska man inte anta att någon försöker skoja till det lite…eller vad?
På bild två är det iaf ganska uppenbara att någon har skruvat på färginställningarna. Det betyder att någon har haft bilden öppnad i ett bildredigeringsprogram likt photoshop, GIMP eller liknande…
Nej jag har INTE försökt att fuska fram något. Det är inte min grej och det borde ni väl ha märkt av mina tidigare inlägg att jag inte är någon smurf som försöker vara löjlig :-(
Det var en ärligt menad fråga då jag aldrig sett en så blå svamp tidigare. Den första och sista bilden är helt oredigerade förutom att jag ökat skärpan lite då jag fotat med mobilen, men mittenbilden öppnade jag i picasa och gjorde en “jag chansar” för den var så suddig och hela bilden var liksom “jämngrå” eller hur jag nu ska säga. Jag tycker inte att färgen ändrades dock utan bara att gränsen mellan det blå och det ljusa blev lite tydligare.
Ber om ursäkt om detta fått er att tro att jag försöker luras.
Jag ville bara få lite tydligare bild.
Svampen såg ut som på bilderna!
Tjena!
Häromdagen hittade jag en liten rackare som luktade parfym så det stod härliga till. Den var ngt gråaktig på ovansidan vid fuktigt tillstånd. Framförallt så skiftade den i cyangrönt på ytan, detta syntes bara i dagsljus. Ej inomhus alltså. Lite beiga toner också.
Vad jag läst så ska det finnas en vit variant av grön trattskivling.
Kul med färgstarka svampar..
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.