Hej Jag plockar mycket svamp. Och bor i gbg. Jag har hittat lite svarttrumpetsvamp. Men inte ofta jag ser dom. Det är väl för att dom smälter in i skogens natur =)
“Växer ofta i anslutning till ek och hassel, men förekommer också i örtrik barrskog”.Det stod så på denna sida, vart dom växer.
Men plockar mest trattis, soppar,taggsvamp, kantarell m.m
Själv då? Lina
Jag har precis börjat intressera mig för svampplockning sedan nåt år tillbaka eller så. Jag har hittills tvingat på gubben att köra ut mig i skogarna utanför stan (då jag inte har körkort) och har då bara hittat ett bra svampställe. Där verkar inte svart trumpetsvamp växa.
Jag är kass på de olika sorterna och håller mig bara till kantareller och trattkantareller. Jag vill hitta trumpeter (både rödgula och svarta), men har aldrig lyckats med detta.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.